Clipjesfabriek gaat over de grens

We zijn bij de Clipjesfabriek druk bezig met de Europese social media campagne van Manpower. In acht korte animatieclips over “werk zoeken” wordt o.a. verteld hoe je een cv maakt en hoe je een sollicitatiegesprek goed voorbereidt. Het leuke van deze animatieclips is dat ze vertaald worden in acht verschillende talen. De Clipjesfabriek gaat internationaal. We praten er met Alexander de Waardt en Lennaert Boelens over.

Alexander de Waardt:

“Ik ben de contactpersoon met Manpower, ze hebben een abonnement bij ons en we hebben al veel voor Manpower kunnen maken. Manpower is een van de grootste uitzendbureaus ter wereld en we zijn er dan ook erg trots op dat wij met ze samenwerken. Voor deze animatieserie heb ik een online-voorgesprek gehad met communicatiemanagers uit o.a. Noorwegen en Tsjechië. Dat was wel spannend en dan ook een mooie nieuwe uitdaging voor ons!”

Lennaert Boelens:

“Ik hou me vooral bezig met het maken van de animaties. Deze animaties hebben betrekking met het zoeken naar werk. Momenteel ben ik de eerste video aan het afronden. Voor deze video heb ik een karakter gecreëerd in de vorm van een jonge vrouw. Deze vrouw gaat in de eerste video op zoek naar een leuke baan. Ik vind het erg stoer dat deze animaties in verschillende Europese landen wordt verspreid!”