Clips in coronatijden

De Clipjesfabriek houdt zich aan de richtlijnen van het RIVM. Zo werken wij met een coronakit voor de veiligheid van onze crew en de andere aanwezigen. Wij gaan er vanuit dat wij bij ons werk de juiste afstand van 1,5 meter kunnen houden. Wij hopen dat je ons daarbij wilt helpen. Want wij werken graag coronaproof. 

Het is allemaal even anders, in de tijd van het coronavirus. Nu wij 1,5 meter afstand moeten bewaren, is video een veilig middel om mee te communiceren. Binnen jouw organisatie en daarbuiten. Afgelopen tijd hebben wij daar veel organisaties mee geholpen; de provincie Flevoland, gemeente Almere, Veiligheidsregio Gooi & Vechtstreek en Flevoland en ook verschillende onderwijsinstellingen. Wij laten graag een paar voorbeelden zien van verschillende mogelijkheden in tijden van COVID-19.

Livestreams
Bijeenkomsten organiseren voor een breed publiek kan uitstekend met livestreams! De mogelijkheden zijn talrijk. Van een evenement dat al gepland stond naar een interactieve voorlichtingssessie, webinar of een podcast. Ons team van young professionals denkt graag met je mee en staan met de juiste tools voor je klaar!

Statements met autocue
Directeuren, schoolleiders en politici; zij hebben de afgelopen tijd veel gebruik gemaakt van video’s om hun boodschappen over te brengen. En daar hielpen wij hen graag bij! Met een autocue als geheugensteuntje is het opnemen van een toespraak een stuk eenvoudiger. Ons team ter plaatse begeleidt, geeft tips en zorgt ervoor dat alles soepel verloopt.

1,5 meter video’s
Een nieuwe samenleving met 1,5 meter afstand; dat gaat niet allemaal automatisch. Bedrijven en instellingen zijn hard aan de slag geweest om hun gebouwen coronaproof te maken en de regels van het RIVM te volgen. Daarnaast hebben nieuwe studenten geen open dag kunnen bezoeken en is de school dus onbekend terrein voor hen. Maar wist je dat je met video ook rondleidingen en de nodige instructies kan geven?! Bekijk hieronder één van de voorbeelden!

MBO College Noord:


Van strategie tot content
Sociale media werken goed om in korte tijd een groot bereik te krijgen. Ook om (potentiële) klanten betrokken te houden. Maar dan moet je wel iets te melden hebben.
Van strategie tot content; onze young professionals willen je graag helpen om content te bedenken die past bij je strategie en zorgen dat je doelstellingen ook daadwerkelijk gerealiseerd worden. 

Documentaires
Het is een bijzondere tijd. Alles gaat anders. Onze manier van omgaan met elkaar in de 1,5 meter samenleving, onze manier van dienstverlening, onze manier van communicatie, zelfs de samenwerkingspartners kunnen anders zijn. Neem de Veiligheidsregio. Gemeente, brandweer, politie, GGD; iedereen die iets te maken heeft met rampen en crisisbeheersing moest samenwerken door de opkomst van het coronavirus. Voor de Veiligheidsregio Gooi & Vechtstreek en Flevoland kregen wij de opdracht om dat proces in een documentaire te volgen. De unieke situatie kan ons veel leren. Zowel de regionale omroep van Noord Holland als van Flevoland hebben de documentaire uitgezonden. Hieruit blijkt weer dat video een krachtig medium is om een diepere boodschap over te brengen. En zeker in deze tijd biedt het veel mogelijkheden.

Kijk mee naar de Lakmoesproef en raak geïnspireerd!