De tijd is aangekomen…Het is oktober 2020 en dat betekent dat 10 young professionals zich al een maand Clipjesmaker mogen noemen! Een nieuw team vol met jonge talenten met hun eigen expertise om van jullie wensen werkelijkheid te maken! Hoe zij die eerste weken hebben ervaren? Dat vertellen ze in deze blog!
Hoe heb je je eerste weken als Clipjesmaker ervaren?
Martijn Zonnenberg:
“In de eerste weken is het van rustig leren en kennismaken naar druk aan het werk gegaan. Beide situaties zijn naar mijn mening erg leerzaam. Ik heb gezien hoe verschillend de kwaliteiten hier zijn van iedereen en hoe deze allemaal stuk voor stuk ingezet worden. Dit werkt voor mij erg motiverend! De eerste weken als Clipjesmaker geven mij energie om keihard te werken, mijzelf te ontwikkelen op verschillende aspecten van videoproductie naar camera en montage alles te geven tot het einde van de stageperiode. En wie weet ook wel daarna!”
Meike van Duijkeren:
“Het is allemaal erg leerzaam en vooral heel gezellig. We hebben veel workshops gehad, een individuele en groeps introductievideo gemaakt en daarnaast zijn er al aardig wat klussen voorbij gekomen, zelfs één in Groningen! Als het coronavirus, wat nu langzaam weer aan het oplaaien is, het toelaat zitten wij de komende periode zeker niet stil! Daarbij is video juist heel belangrijk in deze tijd.”
Rick Roos:
“Het is natuurlijk even wennen. Een nieuwe omgeving, nieuwe mensen en vol aan de bak. De eerste weken was het even opstarten en mijn draai vinden, maar ondertussen zit ik zeker op mijn plek. Ik vind het allemaal erg leuk!”
Op welk project ben jij tot nu toe het meest trots?
Martijn Zonnenberg:
“Tot nu toe ben ik het meest trots op het groepsintro. Een lastig project, omdat iedereen druk bezig was met zijn eigen projecten en klussen en ik de planning hier dus erg op aan moest passen. Ik leidde hier de productie, wat soms wel even zwaar kon zijn, maar toen ik het eindresultaat zag was ik echt heel trots op wat we samen hadden neergezet.”
Rick Roos:
“Ook ik ben inderdaad heel trots op het groepsintro! Binnen een week hebben we met een heel team van gemotiveerde young professionals een hele toffe video gemaakt waar we echt trots op mogen zijn. Alles ging gesmeerd, het samenwerken, de planning, de montage. Het hele project was een succes en het begin van een hele mooie periode. Het schept natuurlijk ook meteen een band om zo’n project met de hele groep te doen!”
Hoe heb jij als Clipjesleider de start van het nieuwe seizoen tot nu toe ervaren?
Josine Nijenhuis:
“We hebben ontzettend veel sollicitanten gehad voor een stage bij de Clipjesfabriek, waardoor we echt de allerbeste young professionals konden selecteren. Ik ben daarom ook erg blij met deze groep! Iedereen heeft meerdere kwaliteiten en is daardoor breed inzetbaar. Dat zijn niet alleen camera- of montage skills. Er zijn ook studenten bij die al met een drone kunnen vliegen, interview ervaring hebben, kunnen presenteren op camera of kunnen animeren. Dit niveau kun je goed terugzien in de introvideo die ze als groep samen gemaakt hebben in de tweede week.
Daarnaast hebben we het opleidingstraject verbeterd en een hoop belangrijke workshops gegeven waardoor de stagiairs krijgen nu nog betere begeleiding krijgen. Daar plukken we meteen de vruchten van! Ik zie mensen die op hun bek durven te gaan om hiervan te leren. Het talent ontwikkelt zich snel!”
Is er voor de nieuwe lichting stagiaires veel veranderd i.v.m. corona?
Josine Nijenhuis:
“We hebben het kantoor zo ingericht – met o.a. behulp van lijnen op de vloer – dat iedereen een veilige 1.5 meter werkplek heeft. Sinds maart werken we al coronaproof, op kantoor én op klus. Daar is dus niets veranderd. We zijn er wellicht alleen maar beter in geworden. De corona kit gaat nog steeds mee op klus, met alle nodige desinfectiemiddelen, handschoentjes en mondkapjes. Dit houden we scherp in de gaten, want we willen dat iedereen zich veilig voelt. Zowel alle collega’s als onze opdrachtgevers. Een ander bijkomend gevolg van het virus merken we in het grote aantal aanvragen. Communiceren met beeld is nu belangrijker dan ooit, dus dat heeft wel weerslag op deze lichting stagiairs in de werkdruk. Het is een drukke tijd in de Fabriek, maar dat gaat ze goed af!”
Video kan mensen met elkaar verbinden, zeker in de tijd van het coronavirus. Het kan emoties losmaken waarvan je niet eens wist dat ze bestonden, maar het kan ook je bedrijf een enorme boost geven op social media. Daarnaast is contact houden met video juist in tijden als deze belangrijk om elkaar niet uit het oog te verliezen. Daarom dragen wij als Clipjesmakers, samen met de professionals, bij aan mooie videoproducties. Een passie die we delen en jullie ook graag laten ervaren.