Ons verhaal
Young professionals
in de lead
Clipjesfabriek maakt succesvolle mediacontent met young professionals. Want bij media verandert er continu van alles, zeker nu Ai steeds meer invloed krijgt. Young professionals zijn ‘early adopters’ die alles kunnen en kennen op het gebied van de laatste mediatrends. Zij zijn de sleutel om veel mensen te bereiken met video, animatie, fotografie, podcast. Zij zorgen voor de juiste publicaties op de juiste platforms voor het juiste publiek.
Bij Clipjesfabriek investeren we in onze young professionals met persoonlijke begeleiding, workshops, trainingen, een online Clipjesfabriek Academy (o ja, ook met borrels). Elk half jaar kiezen wij uit alle sollicitanten tien nieuwe stagiairs. Zij laten zien wat de nieuwste ontwikkelingen zijn, wij trainen hen om hun media-skills in te zetten voor onze opdrachtgevers. ‘Win-win’ heet dat.
Onze young professionals komen uit het hele land en zijn van alle markten thuis: editing, camerawerk, productie, animatie, interviewen, podcast, livestream, sociale media, klantcontact en presenteren. Na 20 weken loopt de stageperiode af, maar zijn er altijd een paar die we niet kunnen laten gaan. We huren hen in en creëren zo een netwerk van veelzijdig talent en bouwen aan een grote Clipjesfabriek-community. Het is niet voor niets dat we zijn uitgeroepen tot het beste leerbedrijf van Flevoland!
onderwijs is de sleutel
Wij zijn gespecialiseerd in het mbo en hbo in Nederland, maar ook zeker actief in het voortgezet en basisonderwijs. We hebben formats ontwikkeld voor instructie, kennismaking, rondleiding, tutorials, webinars, verslaggeving, livestreaming en podcasts. Dus we zijn van alle markten thuis!
We zijn het onderwijs dankbaar voor de young professionals met al hun kwaliteiten. En wij zijn graag bereid tot een tegenprestatie. Daarom zitten wij in de Raad van Advies van NHL Stenden Leeuwarden en hebben intensieve banden met het grootste ROC van Nederland, onze eerste klant, het ROC van Amsterdam. Het gaat om een belangrijke, wisselwerking tussen onderwijs en bedrijfsleven. Daar wordt iedereen beter van.
Clipjesfabriek geeft ook zelf onderwijs aan mensen die meer willen met media. In de vorm van workshops, trainingen en tutorials, door ervaren professionals in combinatie met jonge, mediawijze, trendbewuste Clipjesmakers.
delen in de
community
Samenwerking is nodig om elkaar te versterken en aan te vullen. Dit doen wij met onze klanten, onze partners en onze Clipjesfamilie. Want de kracht van de Clipjesfabriek is het netwerk. Hierdoor hebben wij veel kennis op verschillende vlakken van het vak en kunnen wij altijd aan de wensen van de klant voldoen. Wij focussen ons op de gekozen doelgroep, zijn flexibel en kunnen erg snel leveren.
Sinds 2008 investeert de Clipjesfabriek in jong talent en bouwen wij aan een community van professionals. Wij zijn zuinig op onze mensen, ook als ze al lang ergens anders werken. Regelmatig nodigen wij ze uit om te borrelen en kennis en ervaringen te komen delen met ons team. Dat is belangrijk! Innovatie ontstaat namelijk meestal niet door een individuele geniale uitvinding. Het is de kracht van het samen creëren en delen met anderen. Daarom komen oud-Clipjesmakers maar al te graag op bezoek bij de Fabriek.