Nieuwsoverzicht
Vrouwen in hun kracht
“De creatieve industrie is een mannenwereld. Daarom probeer ik mijn positie te gebruiken om bewust vrouwen en andere ondervertegenwoordigde stemmen een podium te geven.” Aldus Emily Boone. Als enige vrouw in een managementteam met drie mannen weerspiegelt zij de ongelijke verhoudingen in de creatieve industrie. En het wordt er niet beter op in een tijd…
AI is zó handig voor een Clipjesmaker
AI heeft grote invloed op de creatieve industrie. Bij Clipjesfabriek zetten young professionals AI dankbaar in om hun werk sneller, slimmer en efficiënter te maken. Maar hoe doen ze dat precies? En doet iedereen dat op dezelfde manier? Acht van onze Clipjesmakers over hoe zij AI in hun werk gebruiken. Davien Heeman (18 jaar): “ik…
Early adopters en AI
Studenten doen wat handig is. Docenten denken over wat verstandig is 2025 wordt het jaar dat AI alles gaat veranderen: onze manieren van (samen)werken, onze media -zowel het maken als het consumeren- EN ons onderwijs -van lesmethoden tot verdienmodel. Je kunt immers ChatGPT blijven vragen, en het zal in alle vriendelijkheid en met engelengeduld altijd…
2025 volgens Gen Z: authenticiteit en technologie
Zet je schrap: het einde van het jaar komt eraan! Na een bewogen jaar vol met verschillende video’s, trends en strategieën, zullen vele zelfbenoemde communicatiespecialisten terugkijken op 2024 en vooruitblikken op 2025. Clipjesfabriek doet dat ook; maar dan komen de young mediaprofessionals zelf aan het woord. “Dat maakt deze blog een beetje interessanter dan de…
Clipjesfabriek maakt opnieuw kennis met Gen-Z
Gen Z is verwend en conservatief. Deze jongeren drinken minder dan millennials en zijn op zoek naar meer zekerheid. Ze besteden dagelijks 3,5 uur aan de media en hebben een spanningsboog van 8 seconden. Dit en nog veel meer, krijgen wij via die media tot ons over jongeren tussen 18 en 24 jaar. En of…
De vergoeding van een mediastage
Stagevergoeding, zou iedereen daar recht op moeten hebben? Oud-minister van Onderwijs Dijkgraaf vindt van wel. Maar wat vinden de stagiaires? Wat zijn hun ervaringen? Hoe zit het met de concurrentie in het huidige medialandschap? Dit en meer wordt besproken in onze nieuwe podcast. Het is september en dat betekent voor ons als Clipjesfabriek weer een…