Met bijna 25000 videoweergaven op Facebook is ‘Straatgabbers’ een van de populairste filmpjes ooit in de geschiedenis van de Clipjesfabriek. We praten met de Queen van het straatinterviewen, Laura Wulff Petersen over het succes van de social media-sensatie ‘Straatgabbers’.
Hoe is dit idee ontstaan?
In de eerste week op stage kregen we de opdracht een voxpop (straatinterview) te gaan maken. Samen met mijn collega`s Lisanne en Jelmer gingen we brainstormen. Het onderwerp straattaal kwam ter sprake. Ik stelde voor om vragen in straattaal te gaan stellen in Almere, ‘Straatgabbers’ was geboren!
Vond je het spannend, eng?
Ik vond het behoorlijk spannend. Het was natuurlijk improvisatie. Dit was de eerste keer bij de Clipjesfabriek om te laten zien wat je kunt, ik wilde graag presenteren. Natuurlijk heb ik wel eens eerder interviews gedaan, zoals met René Froger, maar dit is toch wel iets heel anders.
Wat vond je van het succes? Het ging viral!
Het succes was verbazingwekkend! Wij waren erg kritisch, veel dingen konden beter. Ik had nooit verwacht dat het zo zou aanslaan. Mensen gingen het massaal delen, het was bizar! Het succes motiveert mij om hier verder mee te gaan, daarom hebben wij ook een tweede aflevering opgenomen.
Welke aflevering is het leukst?
De tweede. Deze aflevering is heel goed voorbereid met ons topteam. Iedereen kon bij de tweede aflevering lekker zijn ding doen, dat werkt verfrissend. De mensen die er in voor kwamen waren geweldig. Iedereen deed leuk mee, dat was erg tof.
Komt er nog een nieuwe aflevering, en waar zou die plaats gaan vinden?
Ik hoop van wel! Ik zat zelf te denken aan Rotterdam. De Maasstad is erg groot, er wordt veel gemokt, daar kun je leuk op inspelen. Ik denk ook dat het publiek daar groot en levendig is.