Man bijt hond belicht nieuws altijd op hun eigen manier en daar betrokken zij voor hun uitzending van 5 november de Clipjesfabriek bij! Er komt namelijk een nationale hulpactie in de strijd tegen Ebola en via spotjes zal worden opgeroepen geld te doneren op giro 555 om de ziekte te bestrijden.
Aan de Clipjesfabriek was de taak om het eerste spotje te bedenken. Ondertussen volgde Man bijt hond ons in het proces. Media-student Céline Michel vertelt: “Daar kwamen ze dan, de cameraploeg van Man bijt hond bij ons op kantoor! Ondertussen gingen wij brainstormen over hoe we een clipje van 30 seconden konden maken en het moest wel de sterke boodschap overbrengen. Ook hadden we een strakke deadline: we hadden slechts drie uur voor het bedenken, produceren en monteren!”
Bekijk hier het item of alles gelukt is:
http://manbijthond.ncrv.nl/seizoenen/2014/afleveringen/05-11-2014/fragmenten/eindelijk-kunnen-we-iets-doen
Het was een dag vol spanning en adrenaline productieleider, Estelle Levinson: “Iedereen was zo enthousiast, ik kreeg allemaal leuke reacties van vrienden en familie die het gezien hadden op de buis, zo bizar! Maar ik ben vooral trots op hoe we dit als Clipjesfabriek aangepakt hebben, zo snel een sterk idee bedacht, goed teamwork en goed nagedacht over het onderwerp.”
Man bijt hond-redacteur Antoinette Kraal complimenteerde de makers voor de spot: “Ik was echt onder de indruk! Tof!”