Bij de Clipjesfabriek zijn deze maand vijftien ‘young professionals’ gestart. Er wordt gekeken, gesnuffeld, geprobeerd… en de spannende vraag is wat deze club gaat betekenen voor de Fabriek.
Aan de ene kant moeten ze getraind en gevormd worden zodat bij de opdrachtgevers niet de ‘onervarenheid’ maar het ‘nieuwe elan’ opvalt. Dus Tessa instrueerde op het gebied van productie en Woutair leerde van alles over de camera en montage. “In een korte tijd hebben we al veel gedaan en veel geleerd, ik kijk uit naar alles wat nog gaat komen!”, aldus een van de nieuwe gezichten Joanne.
Jelle nam de club onderhanden op het gebied van interview. Hoe moet je jezelf voorbereiden? Wat zijn de juiste vragen? En boven al: Hoe maak ik het interessant voor de kijker? Een vak apart. Volgens Jeanic: “Een harde maar wijze les.”
En Vincent Paolo besteedde specifiek aandacht aan geluid. Want je zou het misschien niet verwachten, maar het is prettiger om te kijken naar een video met goede audio en slecht beeld dan andersom. Geluid maakt je video compleet! Maar in de eerste weken mogen de jongeren ook experimenteren en laten zien wat ze kunnen. En ze kunnen wat…
En terwijl wij hard aan het inwerken waren; dineerden onze opdrachtgevers (mbo-diner), dronken zij een glas (ROC TOP) en vierden zij een jubileum (Windesheim). En wij stonden erbij en filmden dan maar. Tot genoegen