Iedere 20 weken verwelkomen wij 10 nieuwe Clipjesmakers die we gedurende hun stage opleiden in het mediavak. Veel van die stagiaires komen binnen via het platform Mediastages. We hebben voor komende stageperiode bijvoorbeeld al vijf young professionals mogen aannemen via Mediastages! Aan de andere kant produceren wij met regelmaat video’s voor Mediastages zodat zij de beste stagiaires uit het mbo en hbo van Nederland naar het platform toe kunnen trekken en weer kunnen matchen met de Fabriek. Een mooie wisselwerking, want ondertussen is de Clipjesfabriek is dé videoleverancier van Mediastages! Wij vroegen Rogier de Keiser (marketeer bij Mediastages en Talent this way) hoe hij kijkt naar onze samenwerking!
Waarom werkt Mediastages met de Clipjesfabriek?
“Mediastages werkt al lang samen met de Clipjesfabriek omdat zij extreem goede (video) content leveren en er een fijn team werkt! Ze denken mee in het proces en zijn goed gestructureerd. Ook vinden wij het fijn dat ze veel gebruik maken van stagiairs, het is altijd een goed teken als een bedrijf dat doet.”
Hoe gaat die wisselwerking tussen de bedrijven?
“De Clipjesfabriek gebruikt ons stageplatform om de beste stagiairs te vinden. Op deze manier heeft de Clipjesfabriek een organische stroom van talenten en zijn ze altijd in de mogelijkheid om die goede content te leveren. Om studenten, opleidingen en klanten aan te spreken gebruiken wij video’s die de Clipjesfabriek voor en met ons maakt.”
Welke projecten hebben we samen gedraaid en wat is het resultaat daarvan?
“Een maand geleden stonden we nog samen op een parkeergarage om een promo video te schieten. De video die we toen draaiden had als doel om ons nieuwe stageplatform Talent this way te promoten onder studenten en klanten. We hebben mede door die video duizenden studenten kunnen enthousiasmeren om naar de website te komen, hiernaast hebben we een grote LinkedIn campagne gedraaid, waar deze video centraal stond, om potentiële klanten te werven.”
Hoe kijk je terug op die projecten?
“Heel fijn! De Clipjesfabriek denkt altijd mee, levert snel en levert dan ook nog eens kwalitatief hoogwaardige video’s af.”
Welke rol speelt video bij het aantrekken van stagiairs bij mediabedrijven?
“Deze rol is aan het groeien. Studenten zijn meer geneigd om een video te starten dan om een lap tekst te lezen. Als deze video dan in de smaak valt, is hun interesse gewekt en willen ze meer van hun tijd investeren om het bedrijf en haar vacatures te ontdekken.”
Hoe kijk je naar de toekomstige samenwerking met de Clipjesfabriek?
“De verkering met de Clipjesfabriek voelt heel natuurlijk. Ik denk dat wij een hele mooie toekomst samen hebben. De Clipjesfabriek wilt blijven werken met de beste stagiairs van Nederland en deze kun je vinden bij Mediastages. En wij willen blijven werken met het beste, leukste en energiekste mediabedrijf.”
Benieuwd welke promo wij voor Talent this way maakten? Check de video hieronder!