Zeg je Clipjesfabriek, dan zeg je Jelle Koolstra! Het brein achter de fabriek, de clipjes en het
binnenhalen van grote talenten. Nu, 10 jaar verder, zijn er ervaringen die wij graag willen
delen met anderen.
Op 8 november geven wij een symposium met speciale gastsprekers waaronder ook oud-
stagiaires zoals Cas Grooten. Cas geeft een workshop over videofucks en hoe fake news
werkt. Erwin Eijpe komt vertellen over hoe je van medewerkers ambassadeurs kunt maken
in je contentstrategie. En er is een speciale workshop over de burn-out, door Tessa van der
Neut. Tessa heeft zelf een burn-out meegemaakt en is weer bovenop gekomen. Deze
ervaringen gaat zij bundelen in een workshop. Uiteraard zal onze eigen Jelle ook een
workshop geven, die in het teken staat van de young professional. Want laat dat nou het
handelsmerk zijn van de Clipjesfabriek!
Waarom organiseert de Clipjesfabriek een symposium?
‘’Wij hebben in tien jaar een manier van werken ontwikkeld met stagiaires en professionals
waar we trots op zijn en waar we ook andere bedrijven en onderwijsorganisaties mee
kunnen helpen.
Wij zien namelijk dat in veel bedrijven stagiaires worden gezien als ‘mensen die nog niks
kunnen’. Wij geloven dat stagiaires juist heel veel kunnen en dat gekeken moet worden hoe
je dat kunt inzetten. Denk vooral aan hun sociale media-skills. Die zijn voor elk bedrijf
belangrijk. En natuurlijk moeten wij ze ook nog wel een paar dingen bijbrengen. Daar
hebben wij een programma voor van workshops en tutorials.’’
Is dit dan ook de reden waarom mensen naar het symposium moeten komen?
‘’Als je werk wilt maken van je sociale media-strategie, en meer wilt profiteren van stagiaires,
dan is ons symposium verplichte stof. Op 8 november staan young professionals centraal en
je zult verbaasd staan wat je dat kunt opleveren. Daar wordt het bedrijf beter van, de
onderwijsinstelling en –niet in de laatste plaats – de stagiaire.’’
Laatste vraag: hoe voelt dat nou, 10 jaar Clipjesfabriek?
‘’Ik ben trots, omdat de methode werkt. De methode van jonge mensen in hun kracht zetten.
Wij hebben zo’n twintig lichtingen stagiaires gehad en steeds was het anders, geen stagiaire
is hetzelfde, maar steeds werden wij daar als bedrijf beter van. Voor ons wordt het dus nooit
routine. Iedere keer wordt er verder geïnnoveerd, kennis gestapeld, verbeterd. Daarbij komt
dat als mensen het naar hun zin hebben en elkaar verrassen, je daar vrolijk van wordt. Dat
wij ’s ochtends bij de ‘daily stand-up’ gewoon zin hebben in de nieuwe dag.’’