Uitgelicht
PROVINCIALE VERKIEZINGEN
Review
De uitdaging
Mensen hebben weinig interesse in politiek, zeker als het gaat om de Provinciale Staten. Politici hebben moeite om kiezers te bereiken. Voor de provinciale verkiezingen van 15 maart 2023 zette Clipjesfabriek in een multi-disciplinair team in om zoveel mogelijk Flevolanders te betrekken bij kwesties die voor hen van belang zijn. Inzet van jongeren, onderwijs, politiek, met video’s (TikTok, Instagram, Youtube), podcast (Spotify) en fotografie gingen het verschil maken.
In verband met de beperkte beschikbaarheid van de commissaris van de Koning werden in drie dagen in elk van de zes gemeenten in Flevoland drie reportages gemaakt. Er werden maar liefst 18 video's opgenomen, 18 verschillende podcasts gemaakt, 52 teasers voor sociale media geproduceerd, een fotoreportage gemaakt, en zelfs commercials voor radio en televisie geproduceerd! We werkten als een echte fabriek; inzet van allround professionals met binnen de kortste tijd een overweldigende output.
Nog meer zien?
Bekijk hier de andere uitgelicht pagina’s!