Uitgelicht
READ
Review
“Dit was een hele leuke productie waarin de Clipjesfabriek met een verrassend concept kwam. De samenwerking met een team van young professionals, tegenover de soms toch wel oude rotten in het vak van de bibliotheek, houdt ons scherp en levert mooie resultaten op.”
Nynke Stoffers
Communicatieadviseur van de nieuwe bibliotheek
De uitdaging
Naast dat we gevestigd zijn in de nieuwe bibliotheek, helpen we hen al 10 jaar met hun moderne media-uitstraling. Het jongerenmerk READ is de positieve lifestyle voor lezers, extra nieuwsgierigen en wereldverbeteraars. Dit merk wilde aan jongeren laten zien hoe leuk lezen is en welke genres er zijn voor jongeren.
Bij deze video gingen we helemaal los! Chris leest boeken in de nieuwe bibliotheek, maar wordt helemaal de verhalen ingezogen! Zo gaat hij vliegensvlug langs verschillende genres, die levensecht worden in zijn beleving. Want dat is wat een boek met je kan doen.
“Ik heb veel geleerd van het regisseren van deze video, waarbij oog voor detail en het aansturen van de acteurs belangrijk was. De video van READ was een gaaf project waar wij als Clipjesmakers aan gewerkt hebben. Wij kregen volledige creatieve vrijheid en de nieuwe bibliotheek omarmde onze ideeën, wat ervoor zorgde dat er een tof eindproduct staat.”
Emily Boone
Voormalig clipjesmaker
Nog meer zien?
Bekijk hier de andere uitgelicht pagina’s!
Uitgelicht
Lees verder
Clipjesfabriek zette in 3 dagen provincie Flevoland op zijn kop! Met een explosie aan video's, podcasts en sociale media teasers werden jongeren en de gemeenschap betrokken bij politieke kwesties die er toe doen. Benieuwd hoe wij dit hebben gedaan? Check it out!
Lees verder
Duik met ons de boeken in! Maak een reis langs alle genres voor jongeren. Voor het jongerenmerk READ van de De Nieuwe Bibliotheek creëerden we een unieke gescripte video, waarbij de inhoud van de boeken tot leven komt. Benieuwd? Check it out!
Lees verder
Een fietstechnicus kan natuurlijk veel meer dan alleen maar banden plakken! Voor het ROC van Amsterdam en NexTechnician hebben we een format ontwikkeld waarin het werkveld van de opleiding in beeld wordt gebracht. Want wat bereik je met een studie? Dat laten we zien!
Lees verder
Een juiste schoolkeuze maken, dat is niet altijd even gemakkelijk. Om leerlingen van groep 8 op weg te helpen hebben wij een reeks video’s gemaakt waar een groep 8-leerling een rondleiding krijgt op verschillende scholen door een eerstejaars leerling. Welke zal het worden?
Lees verder
Een video filmen én tegelijkertijd een podcast opnemen? Dat deden we voor het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid, ter promotie van de Hackhelpdesk. Een plek om ondernemers die slachtoffer zijn van cybercrime te helpen en ondersteunen.
Lees verder
Een animatie opnieuw inzetten? Voor verschillende gemeentes hebben wij onze animatie over onafhankelijke cliëntondersteuners (OCO) al aangepast naar hun eigen huisstijl en kleurgebruik. Ook nemen we voor hen een nieuwe voice-over op. Duurzaam hergebruik dus!
Lees verder
Ook voor een documentaire draaien wij onze hand niet om. Met een goede voorbereiding en meerdere draaidagen hebben we de Lakmoesproef gecreëerd. Een documentaire over de corona crisis. Daarvoor interviewden we onder andere voorzitters van de veiligheidsregio's en vertegenwoordigers van de GGD en de brandweer.
Lees verder
Vanuit alle hoeken van het land, 17 projecten, allemaal om cyberweerbaarheid te versterken! Voor CCV Citydeal hebben wij creatieve video’s en vormgeving ingezet om dit thema te verduidelijken.
Vorige
Volgende