Nieuwsoverzicht
3 social media tips om in de feestmaanden te schitteren
Het is november. Dé tijd om je content voor de feestdagen vooruit te plannen. Hoe kun je deze maanden optimaal communiceren met je doelgroep en grotere engagement behalen? Wij delen 3 tips om jouw social media tijdens de feestmaanden nog meer te laten schitteren. 1. Vermijd posten op kerstdag zelf Hoewel mensen het hele jaar…
Mensen met een beperking nemen wij niet aan
Jaarlijks solliciteren honderd mensen bij de Clipjesfabriek. Om te komen werken en vooral om stage te komen lopen. Met de helft gaan wij het gesprek aan en ruim twintig mensen worden aangenomen. Van elke groep stagiaires blijven er wel een paar ‘hangen’; gewoon omdat ze te goed zijn om ze te laten gaan. Ze krijgen…
Nieuwe mediamakers zijn softies
“De studenten van nu moeten overal bij geholpen worden, bij de geringste inspanning willen ze al een compliment horen of bij enige vorm van tegenslag gooien ze het bijltje erbij neer. Van curling-ouders naar curling-docenten naar curling-maatschappij!” Dat zegt Freek, een mbo-docent met een rijke ondernemerservaring als reactie op onze vraag: Zijn wij in het beroepsonderwijs…
Pasen komt altijd terug
Jelle Koolstra Directeur Clipjesfabriek Ooit – bijna dertig jaar geleden – maakte ik bij de NCRV Witte Rozen; een programma dat elke week over de dood ging. Toen waren er nog geen ‘Over mijn lijk’ en ‘Ik mis je’. Het was nog verrassend voor de één, confronterend voor de ander. Voor mij de dankbaarste periode…
Clipjesfabriek met grootheidswaanzin
De Clipjesfabriek bestaat vijftien jaar. En dan wil je dingen. Wat te denken van een documentaire maken. Dat kunnen wij niet. Dat is dus wel een probleem. Maar Pipi Langkous is vaker onze raadgever: “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!” Geen ervaring, maar wat hebben wij wel? Wij…
1 miljoen views op Tiktok. En nu?
TikTok is een dingetje. Het snelst groeiende mediaplatform. En wij hebben met de Clipjesfabriek daar in 2022 mee geëxperimenteerd. Omdat opdrachtgevers daarom vroegen, het logisch is voor een videobedrijf om dat uit te zoeken en -misschien wel de belangrijkste reden – wij de young professionals hebben die daarop actief zijn en de weg weten. En…