Nieuwsoverzicht
Clipjesfabriek met grootheidswaanzin
De Clipjesfabriek bestaat vijftien jaar. En dan wil je dingen. Wat te denken van een documentaire maken. Dat kunnen wij niet. Dat is dus wel een probleem. Maar Pipi Langkous is vaker onze raadgever: “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!” Geen ervaring, maar wat hebben wij wel? Wij…
1 miljoen views op Tiktok. En nu?
TikTok is een dingetje. Het snelst groeiende mediaplatform. En wij hebben met de Clipjesfabriek daar in 2022 mee geëxperimenteerd. Omdat opdrachtgevers daarom vroegen, het logisch is voor een videobedrijf om dat uit te zoeken en -misschien wel de belangrijkste reden – wij de young professionals hebben die daarop actief zijn en de weg weten. En…
Verticaal, horizontaal en vierkant
Waar vroeger een serieus videobedrijf zich voor zou schamen, daar kunnen we nu niet meer omheen: verticale media. Een logische consequentie voor het feit dat steeds meer mensen video’s bekijken op hun telefoon. Je wilt nou eenmaal niet steeds je scherm draaien. En zeg nou zelf: die zwarte balken boven en onder je video zijn…
Content is not about you
Succesvolle content heeft alles te maken met wat je klant wil horen, niet met wat je als boodschapper wilt zeggen. Je moet dus zoeken naar wat jouw klant zoekt. En als je weet wat dat is en waar jouw klant zoekt, kun je zorgen dat hij/zij het vindt. Misschien is dit een open deur. Wij…
Hoe pak je een livestream aan?
Van een evenement dat al gepland stond naar een interactieve voorlichtingssessie, webinar of een podcast. Vaak wordt dan gekozen voor een livestream. Een livestream lijkt nog het meest op een interactief tv-programma op internet. En het is niet verwonderlijk dat je daarbij hulp nodig hebt, zowel inhoudelijk als in de technische realisatie. Ons team van…
Animatie hergebruiken en personaliseren
Jouw boodschap overbrengen met behulp van een animatie. Daar kan de Clipjesfabriek je goed bij helpen. Zo hebben wij inmiddels al voor 17 gemeenten een animatie mogen maken over onafhankelijke cliëntondersteuners (OCO). En de teller blijft oplopen, want een eigen versie van deze animatie is gewild. Hoe gaat dat in zijn werk? In deze blog…